واضحات:)

برای طبیعت رفتار خودش بسیار واضح و بدیهی است. باید طبیعت را این گونه درک کرد.

واضحات:)

برای طبیعت رفتار خودش بسیار واضح و بدیهی است. باید طبیعت را این گونه درک کرد.

دانش آموخته فیزیک دانشگاه شیراز و فوتونیک دانشگاه بهشتی ام که دوست دارم گاهی مطالبی که برایم روشن می شود را با دیگران به اشتراک گذارم و معتقد به آموزش همگانی و آزاد برای همه هستم.

بایگانی
آخرین مطالب

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دید در شب

قطعا از کودکی تا کنون چند بار به شما گفته شده است: "اگر هویج را بخورید، حتی در تاریکی می توانید ببینید." اگر  این سخن حقیقت داشته باشد، سربازان، ملوانان و خلبانان بدون هیچ جادویی و فقط با خوردن هویج، مشکل دیدن در شب را حل می کردند و دیگر هیچ نیازی به استفاده از دوربین های دید در شب نبود. اما می دانیم که نیازمندی انسان به این دوربین ها در جنگ های شبانه مدرن یا تماشای حیات وحش در زمان گرگ و میش قطعی است.

 

 

پیدا کردن راه حل برای دیدن انسان در شب، الگو گرفتن از طبیعت است. چگونه برخی حیوانات در تاریکی مطلق شب یا حتی در تاریکی مطلق زیر زمین قادر به دیدن هستند؟ حیوانات چگونه در تاریکی می بینند؟

 

 

برای پاسخ به این سوالات و پیدا کردن راه حل مناسب برای دیدن در شب باید ابتدا ساختار چشم انسان و این حیوانات را برسی کنیم و امیدوار باشیم که بتوانیم ایده بگیریم و راه حلی پیدا کنیم.

 

برای یافتن پاسخ، ادامه مطلب را بخوانید

 

  • مسلم همدمی
  • ۰
  • ۰

ابزار خردمندی

زکات علم، نشر آن است، نشر علم نیز نشانه و ابزار خردمندی است. 


مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار

باید همه ما تجربیات و علم مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم، آنگاه همه ما خواهیم توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشیم. 

  • مسلم همدمی